OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
4 posters
Stranica 1 / 1.
OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
Ocjene nisu mjerilo uspjeha djece
Ocjene su dobra povratna informacija o tome kako dijete svladava školsko gradivo, ali nisu jedini pokazatelj njegove uspješnosti u školi. Potrebno je da se ono prilagodi pravilima u razredu te da ga druga djeca prihvate. Na djetetovu prilagodbu utječu mnogi čimbenici; njegova motivacija, emocionalna zrelost, sposobnost suradnje, komunikacija i dr.
Imajte na umu da motivaciju, tj. osjećaj da postigne bolje i više, u djetetu više možete potaknuti nagradama i pohvalama, a najmanje kritikama i kaznama. Pomažete li mu u učenju, ne radite stvari umjesto njega. Kad negdje zapne, imajte strpljenja i dajte mu vremena da se sam prisjeti ili domisli rješenju, umjesto da mu vi sve kažete. U protivnom će u njemu samo rasti osjećaj da je nesposoban.
Za uspjeh u školi važna je i komunikacija s djecom. Poučite djecu i pomozite im da razviju socijalne vještine. Potičite ih da pričaju o tome kako se osjećaju u raznim situacijama, kad su sretni, ali i ljuti, povrijeđeni. Tako će i eventualne sukobe s vršnjacima znati riješiti razgovorom, a ne šakama ili durenjem. Ako je dijete povučeno i sramežljivo, dajte im primjer na koji sve način mogu započeti razgovor s drugom djecom. Kako da ih gledaju u oči, pitaju mogu li se uključiti u igru, kako da ispričaju skupini djece nešto zanimljivo i šaljivo ili da ispričaju nešto o svojim hobijima. Pokažite im primjerom kako je važno poštovati dogovor, ispuniti obećanja ili pričekati na svoj red.
Ocjene su dobra povratna informacija o tome kako dijete svladava školsko gradivo, ali nisu jedini pokazatelj njegove uspješnosti u školi. Potrebno je da se ono prilagodi pravilima u razredu te da ga druga djeca prihvate. Na djetetovu prilagodbu utječu mnogi čimbenici; njegova motivacija, emocionalna zrelost, sposobnost suradnje, komunikacija i dr.
Imajte na umu da motivaciju, tj. osjećaj da postigne bolje i više, u djetetu više možete potaknuti nagradama i pohvalama, a najmanje kritikama i kaznama. Pomažete li mu u učenju, ne radite stvari umjesto njega. Kad negdje zapne, imajte strpljenja i dajte mu vremena da se sam prisjeti ili domisli rješenju, umjesto da mu vi sve kažete. U protivnom će u njemu samo rasti osjećaj da je nesposoban.
Za uspjeh u školi važna je i komunikacija s djecom. Poučite djecu i pomozite im da razviju socijalne vještine. Potičite ih da pričaju o tome kako se osjećaju u raznim situacijama, kad su sretni, ali i ljuti, povrijeđeni. Tako će i eventualne sukobe s vršnjacima znati riješiti razgovorom, a ne šakama ili durenjem. Ako je dijete povučeno i sramežljivo, dajte im primjer na koji sve način mogu započeti razgovor s drugom djecom. Kako da ih gledaju u oči, pitaju mogu li se uključiti u igru, kako da ispričaju skupini djece nešto zanimljivo i šaljivo ili da ispričaju nešto o svojim hobijima. Pokažite im primjerom kako je važno poštovati dogovor, ispuniti obećanja ili pričekati na svoj red.
Palčica- Super Moderator
- Gender :
Broj postova : 720
Age : 53
Lokacija : Dalmacija
Bodovi aktivnosti : 181
Registration date : 02.08.2008
Re: OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
Je li vaše dijete dobilo manju ocjenu nego što je zaslužilo? Imaju li učitelji isti kriterij za sve učenike? Kakva su vaša iskustva? :deal:
Palčica- Super Moderator
- Gender :
Broj postova : 720
Age : 53
Lokacija : Dalmacija
Bodovi aktivnosti : 181
Registration date : 02.08.2008
Re: OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
evo mog iskustva..
u sedmom razredu smo dobili novi predmet -fiziku.
profesor je bio isti kao i mom tri godine starijem bratu.
iako moj brat u to vrijeme nije išao više u tu školu profesor ga je dobro pamtio.
naime, jednom prilikom profesori su igrali nogomet na školskom igralištu,
a grupa učenika (i moj brat) sjedili su i gledali s tribina.
nakon što je utakmica završila moj brat je ustao, zapljeskao, imenovao tog profesora i rekao da super igra
na što su se ta djeca od 12-13g odvalila smijati.
očito da je profesora to jako zapeklo kad je bratu zaključio 2 i 4g poslije toga i meni rekao da kod njega neću dobiti više od 2.
tako je i bilo..
da mi je tad bila ova pamet sjela bi za knjigu i napisala svaki kontrolni za 5 pa nek mi se usudi zaključit 2.
ja sam se olako predala.
a da stvar bude još gora u osmom razredu sam dobila za prof iz matematike -njegovu ženu.
probajte pogoditi koliko sam iz matematike imala na kraju godine?
čak me i ravnateljici poslala jer sam tražila gumicu od cure iz klupe iza za vrijeme običnog nastavnog sata.
sad kad se tog sjetim stvarno mi je smiješno, ali tada nije bilo.
a zamislite šta bi mi radili da sam ja bila taj dan na igralištu i da sam ja rekla to što je moj brat rekao...
možda ja baš i nisam neko mjerilo jer kod mene su to još friška sjećanja i ja to sve promatram subjektivno.
ali vjerujte da nisu uvijek samo djeca zaslužna za ocjenu.
u sedmom razredu smo dobili novi predmet -fiziku.
profesor je bio isti kao i mom tri godine starijem bratu.
iako moj brat u to vrijeme nije išao više u tu školu profesor ga je dobro pamtio.
naime, jednom prilikom profesori su igrali nogomet na školskom igralištu,
a grupa učenika (i moj brat) sjedili su i gledali s tribina.
nakon što je utakmica završila moj brat je ustao, zapljeskao, imenovao tog profesora i rekao da super igra
na što su se ta djeca od 12-13g odvalila smijati.
očito da je profesora to jako zapeklo kad je bratu zaključio 2 i 4g poslije toga i meni rekao da kod njega neću dobiti više od 2.
tako je i bilo..
da mi je tad bila ova pamet sjela bi za knjigu i napisala svaki kontrolni za 5 pa nek mi se usudi zaključit 2.
ja sam se olako predala.
a da stvar bude još gora u osmom razredu sam dobila za prof iz matematike -njegovu ženu.
probajte pogoditi koliko sam iz matematike imala na kraju godine?
čak me i ravnateljici poslala jer sam tražila gumicu od cure iz klupe iza za vrijeme običnog nastavnog sata.
sad kad se tog sjetim stvarno mi je smiješno, ali tada nije bilo.
a zamislite šta bi mi radili da sam ja bila taj dan na igralištu i da sam ja rekla to što je moj brat rekao...
možda ja baš i nisam neko mjerilo jer kod mene su to još friška sjećanja i ja to sve promatram subjektivno.
ali vjerujte da nisu uvijek samo djeca zaslužna za ocjenu.
dupinka- Super Moderator
- Gender :
Broj postova : 1065
Age : 38
Lokacija : zagreb
Zanimanje : med. sestra
Država :
Bodovi aktivnosti : 148
Registration date : 29.06.2008
Re: OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
Istina je da vecina profesora ima svoje kriterije ( svaka cast onoj divnoj manjini ),da pojedini profesori ocjenjuju po simpatiji ,ne znanju.Bilo je situacija kad je dobila manje nego sto je zasluzila,no vremenom sam cure naucila da reagiraju i zatraze informaciju na temelju cega je ocjena takva kakva je.
Magdalena- Moderator
- Gender :
Broj postova : 272
Age : 57
Lokacija : Osijek
Država :
Bodovi aktivnosti : 90
Registration date : 04.08.2008
Re: OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
I ja moje učim da reagiraju ako nisu zadovoljni, ali ih i učim da najprije budu realni. Ne volim da im daju više ako nisu zaslužili, ali ako jesu onda ne volim da ih zakidaju. Ima dobrih ljudi,a i loših dana. Sve treba razumjeti.
Palčica- Super Moderator
- Gender :
Broj postova : 720
Age : 53
Lokacija : Dalmacija
Bodovi aktivnosti : 181
Registration date : 02.08.2008
Re: OCJENE NISU MJERILO USPJEHA
Evo da se i ja malo uključim, ali ja ću zastupat onu drugu stranu-profesore.
U cijelom svom školovanju nikada se nisam osjetila zakinuta ili više ili manje simpatična nekom profesoru; od osnovne škole pa sve do faksa. Možda sam samo imala sreće.
Evo što bi ja htjela reći: sigurna sam da ima svakakvih profesora, jer smo svi ljudi i različiti smo i svakakvi. Moram reći da sam viđala ljudi na faksu koji studiraju za profesora a odmah se vidi da to nije za njih. Ali ima i svakakvih roditelja. Nemojte me krivo shvatiti i sama sam roditelj. Nebrojeno puta sam čula roditelje kako govore svojoj djeci: ma pusti učiteljicu ona je glupa;vidjet će ona kad joj ja dođem u školu, ona nema pojma...
Mislim da takve stvari nikad ne trebamo govoriti pred djecom i da ih trebamo učiti da poštuju profesore, a ako nastane problem treba ga pokušati riješiti na pristojan način, razgovorom. Prvo bi dijete trebalo pokušati razgovarati s profesorom a ako ne ide onda roditelj. Svaki profesor, ma kakav god on bio, će biti zadovoljniji i prije će nešto promijeniti ili ček i priznati grešku ako se s njim lijepo razgovara i ne narušava se njegov autoritet.
Opet vas molim da me krivo ne shvatite ne mislim da je nitko od vas takav ali često čujem kako roditelji "pljuju" po profesorima, onda to počnu radit i djeca i naravno da dolazi do sukoba i nepravednih ocjena. I ako je moje mišljenje da ako dijete napiše kontrolni za 5 onda je to 5 bez obzira na to koliko je simpatičan profesoru ili ne.
Joj ali sam se raspisala.
U cijelom svom školovanju nikada se nisam osjetila zakinuta ili više ili manje simpatična nekom profesoru; od osnovne škole pa sve do faksa. Možda sam samo imala sreće.
Evo što bi ja htjela reći: sigurna sam da ima svakakvih profesora, jer smo svi ljudi i različiti smo i svakakvi. Moram reći da sam viđala ljudi na faksu koji studiraju za profesora a odmah se vidi da to nije za njih. Ali ima i svakakvih roditelja. Nemojte me krivo shvatiti i sama sam roditelj. Nebrojeno puta sam čula roditelje kako govore svojoj djeci: ma pusti učiteljicu ona je glupa;vidjet će ona kad joj ja dođem u školu, ona nema pojma...
Mislim da takve stvari nikad ne trebamo govoriti pred djecom i da ih trebamo učiti da poštuju profesore, a ako nastane problem treba ga pokušati riješiti na pristojan način, razgovorom. Prvo bi dijete trebalo pokušati razgovarati s profesorom a ako ne ide onda roditelj. Svaki profesor, ma kakav god on bio, će biti zadovoljniji i prije će nešto promijeniti ili ček i priznati grešku ako se s njim lijepo razgovara i ne narušava se njegov autoritet.
Opet vas molim da me krivo ne shvatite ne mislim da je nitko od vas takav ali često čujem kako roditelji "pljuju" po profesorima, onda to počnu radit i djeca i naravno da dolazi do sukoba i nepravednih ocjena. I ako je moje mišljenje da ako dijete napiše kontrolni za 5 onda je to 5 bez obzira na to koliko je simpatičan profesoru ili ne.
Joj ali sam se raspisala.
Luny- Moderator
- Gender :
Broj postova : 143
Age : 45
Lokacija : ri
Bodovi aktivnosti : 28
Registration date : 17.08.2008
Stranica 1 / 1.
Permissions in this forum:
Ne moľeą odgovarati na postove.
|
|